Verander wat er toe doet

Na 365 dagen onderzoek wordt het nu tijd om de inzichten van ” the diet project ” te delen met jullie.

Op deze manier help ik je te veranderen van een dieetdenker die altijd strijd tegen de kilo’s  aan het voeren is, naar iemand die de controle heeft over zijn eigen eetgedrag en een prettig gewicht ( en niet de vergeten een vrolijk gezicht… )

Inzicht 1: verander alleen wat je voor altijd zou willen veranderen. 

Het lijkt bijna een Cruijffiaanse uitspraak. Het is echter het eerste waar je over na zou kunnen denken voordat je met iets gaat beginnen.

We beginnen even met een wens ( voorbeeld ). Stel je voor dat je je fitter wilt voelen. Daarvoor heb je uitgezocht of bedacht wat je zou kunnen doen om dit te bereiken.

  • minder tv kijken
  • minder op social media blijven hangen
  • minder alcohol drinken
  • meer water
  • meer bewegen
  • op tijd naar bed
  • beter je grenzen bewaken
  • minder suiker eten
  • minder vet eten
  • meer sporten
  • meer groeten en fruit.

Dat zijn nogal wat dingen waarmee je zou kunnen beginnen. Voordat je er één uitkiest is het dus handig om te kijken wat wilt je veranderen voor altijd. Ik hoop namelijk dat je begrijpt dat als je dit niet meeneemt in je keuze dan weet je zeker dat je over een x aantal maanden geen verandering in je fitheid gaat ervaren.

Begin niet aan iets waarvan je nu al weet dat je er op een gegeven moment mee wilt stoppen. En als je dit heel angstig vindt, maak de verandering dan kleiner. Op zo een manier dat het leuk is om te doen.

Op deze manier ren je volgend jaar echt niet de marathon van Rotterdam, maar bouw je door te doen aan betere gewoontes en die gaan zeker weten resulteren in een fittere versie van jezelf.

Xjo Succes

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

zeventien + zeven =

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.