Het Motivatie Magazijn - The Diet Project

Dag 339: valkuilen

Als je er niet in wilt vallen, dan is het handig om je valkuilen in kaart te brengen.

Pas als je écht weet wat je valkuilen zijn dan wordt het makkelijker om te zorgen dat je er niet intrapt.

En misschien moet ik valkuil zeggen, in plaats van valkuilen, want we behandelen altijd 1 kuil per keer.

Een valkuil voor velen is de vier uur dip. Er is zelfs een soep die daar op ingesprongen is, the four o clock cup a soup break.

Als dit voor jou ook een lastig moment is, dan is het dus handig om hier een plan voor te maken.

Zodat we uit de looping komen die we dag in dag uit herhalen.

Dus als voorbeeld:

4 uur, je komt thuis, zonder plan. Hongerrrr.

Wat is logisch? Juist ja, dat je het eerste pakt wat je zonder veel moeite naar binnen kunt werken.

Wat doe ik als je dit wilt doorbreken? Precies: Een gewoonte er op los laten.

Dus b.v standaard een appel klaarleggen en dat je voordat je iets anders pakt altijd eerst begint met een appel. Die je voor het beste resultaat ook nog even moet schillen en vervolgens er even rustig voor gaat zitten om hem op te eten.

Kan je je voorstellen dat als dat het enige is waar je aandacht aan geeft hoe ” goed ” je erin zou worden.

En natuurlijk val je dan waarschijnlijk niet af, maar als je je je realiseert dat er iets veel belangrijkers gebeurd dan is het misschien makkelijk om te doen.

Je bent écht aan het veranderen!

Her klinkt ook best een beetje saai en in eerste instantie is dat ook zo, het gaat er echter dat je de saboterende gewoonte eerst gaat doorbreken. In een latere fase kan je dan weer over een creatievere invulling van je trekmoment verzinnen.

Maak het simpel, lekker, en belangrijk.

Xjo

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

15 + zestien =

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.